1.5 To-do

To-do

Základní úkol:

Definování tématu je většinou prvním krokem každé systematické práce. Zkuste si proto zvolit takové téma, kterému se budete chtít celý semestr věnovat a postupně o něm tvořit odborný text. I když po domluvě s tutorem budete moci jeho zaměření později posunout, dílčí úkoly v modulech můžete využít jako součást závěrečného úkolu, pokud tedy u tématu zůstanete. Budete tak vědět, že část závěrečného úkolu vám tutor už schválil. Vaším výstupem na konci semestru by měl být asi pětistránkový text, takže si téma nezvolte ani příliš široce, ani příliš úzce.

Druhým krokem je nalezení klíčových slov k tématu. Ta později využijete při hledání zdrojů pro zpracování vašeho tématu. Klíčová slova by měla vymezovat všechny důležité oblasti řešeného tématu, ale jejich množství by mělo být funkční ౼ dvě jsou málo, ale deset je na pětistránkový text obvykle příliš.

Poté, co zvládnete první dva kroky, zkuste definovat základní problém, který by měl váš odborný text řešit. Zapište ho jednak oznamovací větou, jednak otázkou, na kterou bude váš text hledat odpověď.

Co vkládáte do diskuzního fóra v IS MU?

  • Odevzdáváte dokument obsahující téma budoucího textu, klíčová slova a nástin řešeného problému vyjádřený oznamovací větou a otázkou.

Bonusový úkol:

Pokud chcete s tématem pracovat více, vyberte si jednu kreativní techniku. Záleží přitom na vás, zda půjde o brainstorming, myšlenkovou mapu nebo o jinou kreativní techniku. Stručně popište, v čem a jak vám takto kreativní technika pomohla definovat téma, klíčová slova, problém nebo otázku.

Co vkládáte do diskuzního fóra v IS MU navíc k základní verzi?

  • Pomocí konkrétní kreativní techniky definované téma, klíčová slova, problém nebo otázku;
  • stručný popis, jak vám kreativní technika pomohla.

Definování tématu v PDF

.

ODEVZDAT

.

Vhodné téma práce Formulace názvu / Klíčová slova /
Kreativní práce s tématem
/ To-do



  1. Proč děti ve věku 13-16 let končí se sportem?

    Klíčová slova: vývoj osobnosti dítěte, období po „zlatém věku motoriky“, dospívání, autority (trenér+rodiče), výchova, životní styl

    Můžou autority ovlivnit konec sportování svých svěřenců?
    Vyřešit otázku, jak se projevuje chování trenéra nebo rodičů na samotných mladých sportovcích.

Diskuze: